LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 grudnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plRuszył nowy rozkład jazdy
Transport szynowy

Ruszył nowy rozkład jazdy

Tu i ówdzie szybciej, nowe przystanki, ale i utrudnienia

Jerzy Konwicki

10 XII na kolei zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów 2017/2018. PKP Intercity uruchomiło więcej pociągów, pojawiły się nowe połączenia krajowe i międzynarodowe, m.in. w relacji Jelenia Góra–Szczecin i Katowice–Wiedeń. Na niektórych trasach skrócił się czas przejazdów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z przewoźnikami opracowały rozkład jazdy pociągów, który uwzględnia realizowane na sieci kolejowej inwestycje.


Przede wszystkim podróżni mogą już korzystać z dwóch nowo otwartych i nowoczesnych przystanków w aglomeracji krakowskiej: Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze. Pełnią one funkcję centrów przesiadkowych, łączących kolej i komunikację miejską.

Łącznica zbudowana nad miastem, pomiędzy liniami Kraków Główny–Medyka i Kraków Płaszów–Oświęcim, umożliwi bezpośrednią jazdę na trasie Kraków Główny–Skawina i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Wyeliminowane zostaną długie postoje na stacji Kraków Płaszów, związane z koniecznością zmiany kierunku jazdy. Pociągi jadące do Skawiny skrócą czas przejazdu o 15 min.

Trochę szybciej. Od 10 grudnia podróżni jeżdżą kilka lub kilkanaście minut szybciej koleją w relacjach dalekobieżnych: z Krakowa do Przemyśla, Zakopanego i Warszawy, ze stolicy w kierunku Katowic i Wrocławia. Największe zmiany dotyczą najszybszych pociągów na trasie Kraków–Przemyśl, które powinny już jeździć o ok. 13 min szybciej niż dotychczas – to efekt modernizacji i zwiększenia prędkości pociągów na linii.

Skrócił się także czas podróży w regionach: z Czeremchy do Białegostoku i Siedlec oraz na trasie z Kłodzka do Wałbrzycha. Na Podlasiu o ok. 9 min szybciej pociągi jadą także z Bielska Podlaskiego do Białegostoku. Na rewitalizowanej trasie Kędzierzyn Koźle–Chałupki pociągi przyspieszyły o ok. 4 min w relacji Racibórz–Chałupki. Poprawił się także czas przejazdu na modernizowanej trasie z Warszawy do Małkini.

Nowe połączenia. W rozkładzie jazdy na sezon 2017/2018 PKP Intercity uruchomiło nowe połączenia. Na sieć kolejową każdego dnia wyjeżdża średnio o 17 pociągów więcej niż w tym roku. Nowe połączenia IC zbliżyły Pomorze i Podkarpacie, wróciły także pociągi do Hrubieszowa i Sandomierza. W relacji Gdynia–Przemyśl kursuje TLK Małopolska, z Jeleniej Góry do Szczecina IC Barnim, a z Trójmiasta do Rzeszowa pociąg TLK Biebrza. Dodatkowe kursy weekendowe zostaną uruchomione w relacjach: Wrocław–Katowice (TLK Lompa) i Poznań–Gdynia (TLK Molo). Na trasę Gliwice–Warszawa wyjechał pociąg ekspresowy EIC Górnik.

Nowe połączenia międzynarodowe pojawiły się w relacjach: Katowice–Wiedeń i Warszawa–Brześć. Koleje Ukraińskie w porozumieniu z PKP Intercity uruchomiły dodatkowe składy pasażerskie między Przemyślem a Odessą i w relacji Chełm–Kowel.

Nowe przystanki. Lepszy dostęp do kolei zapewniają podróżnym oddane w tym roku przystanki: Gorzów Wielkopolski Wschodni, Wólka Orłowska i Sucha Beskidzka Zamek. Podróżni korzystają już także ze zmodernizowanych peronów na stacjach: Jelenia Góra, Jaworzyna Śląska, Libiąż oraz w Międzyzdrojach, Wydartowie i Witaszycach.

Od grudnia działają także stacje i przystanki: Szczecin Gumieńce, Krzywin Gryfiński, Widuchowa, Pacholęta, Chojna.

Utrudnienia. W związku z kontynuacją modernizacji pociągi jadące z Warszawy do Lublina kursują przez Łuków i Parczew. Dodatkowo dla składów, które jadą z kierunku Krakowa i Wrocławia do Lublina, od Radomia zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Dla składów PKP Intercity kursujących na trasie Warszawa–Poznań obowiązuje trasa objazdowa przez Inowrocław i Gniezno.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega