LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
22 grudnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plNowe rozwiązanie dla ochrony opon
Transport drogowy

Nowe rozwiązanie dla ochrony opon

HH

Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów firma DRABPOL wprowadziła na rynek swoje własne rozwiązanie - TPMS_TELEMATICS – integrujące system monitorowania ciśnienia i temperatury opon z systemami telematycznymi. W przypadku zbyt niskiego ciśnienia lub przekroczenia wysokiej temperatury opony, TPMS_TELEMATICS zdalnie alarmuje zarządzających transportem o zaistniałym zdarzeniu.


System telematyczny zintegrowany z systemem monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck   |   Fot. Drabpol

Systemy telematyczne coraz bardziej rozszerzają swój zakres o zdalne monitorowanie ciśnienia, a nawet temperatury opon, umożliwiając tym samym właścicielom i zarządzającym pojazdami stały wgląd do informacji odnoście właściwego użytkowania ogumienia. Systemy zarządzania pojazdami zintegrowane z systemami TPMS nie tylko dyscyplinują kierowców, aby dbali o właściwe ciśnienie w oponach, ale również pozwalają na odtworzenie danych historycznych w przypadku zniszczenia ogumienia.

System monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck jest zintegrowany z szeregiem systemów zarządzania pojazdami - poprzez bezpośrednią komunikację za pomocą magistrali CAN ze sterownikami systemów telematycznych. Są to między innymi systemy takich firm, jak Astrata, Atrom, ENTE, FrameLogic, Geotic (GPS Guardian), Mix Telematics, czy Tekom – Technologia.

Moduł TPMS_Telematics konwertuje sygnały alarmów, wychodzące z jednostki sterującej ContiPressureCheck w formacie CAN (J1939) na sygnały napięciowe i poprzez wiązkę przenosi je do wejść analogowo-cyfrowych sterownika systemu telematycznego.

Wystarczy tylko, by sterownik systemu telematycznego posiadał 3 wolne wejścia analogowo-cyfrowe lub możliwość ich multiplikowania. W przypadku powstania napięcia na którymś z przewodów, system zarządzania pojazdami definiuje je jako niepożądane zdarzenia tj. niskie ciśnienie opony (-10% nominalnego ciśnienia), bardzo niskie ciśnienie opony (-20% nominalnego ciśnienia) lub wysoka temperatura ogumienia (90oC). Wówczas, w przypadku przekroczenia któregoś z progów, zarządzający pojazdami są natychmiast alarmowanii przez system telematyczny w postaci pojawienia się komunikatu na ekranie startowym programu, e-maila lub SMS.

Obecnie nie ma żadnych barier, aby system monitorowania ciśnienia i temperatury opon  ContiPressureCheck współpracował ze wszystkimi systemami zarządzania pojazdami, potocznie zwanych GPS.

[ info pras. Drabpol ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega