LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
18 kwietnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plNajlepsza ciężarówka roku już po raz piąty
Transport drogowy

Najlepsza ciężarówka roku już po raz piąty

Nowy Mercedes Actros z nagrodą Truck of the Year 2020

JK

To piąty raz gdy Actros zostaje wybrany najlepszą ciężarówką roku, a po raz pierwszy wydarzyło się to w 1997 r. Łącznie marka Mercedes-Benz zgromadziła już dziewięć takich nagród stając się zarazem najbardziej utytułowaną marką w historii międzynarodowego konkursu Truck of The Year (ITotY).


Truck of the Year 2020 dla Actrosa   |   Fot. Mercedes

Nagrodę podczas Solutrans 2019, czyli Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych do Transportu Drogowego i  Miejskiego (odbywających się we francuskim Lyonie), odebrał prof. dr Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks. Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni, że jury uhonorowało nasze wysiłki ostatnich lat i miesięcy tą nagrodą. Dziękuję w imieniu firmy i  całego zespołu. Będzie to dla nas zachętą, aby nadal dawać z siebie wszystko i spełniać najwyższe standardy w rozwoju naszych samochodów ciężarowych, zwłaszcza w odniesieniu do przyszłościowych kwestii, takich jak mobilność elektryczna, zautomatyzowana jazda i cyfryzacja branży - powiedział dr Baake.

Innowacje. Zgodnie z regulaminem tytuł ITotY przyznawany jest corocznie ciężarówce, która wniosła największy wkład w innowacje dla transportu drogowego pod względem oszczędności eksploatacji, wpływu na środowisko, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i komfortu. Flagowy pojazd Mercedes-Benz Trucks wyróżnia się przede wszystkim swymi walorami wewnętrznymi, i wyposażony jest w takie innowacje, jak Kokpit Multimedialny, MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych, funkcję półautomatycznej jazdy z systemem Active Drive Assist czy unowocześnione systemy bezpieczeństwa, np. Active Brake Assist piątej generacji i ulepszony asystent martwego pola.

Dziennikarze zasiadający w jury ITotY pochwalili szczególnie funkcjonalne rozszerzenie przewidującego tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC) do dalekobieżnej jazdy po drogach obfitujących w zakręty oraz w pełni cyfrowy Kokpit Multimedialny, który w nowym Actrosie zastąpił konwencjonalną zintegrowaną tablicę wskaźników.

Przyszłość. Przewodniczący międzynarodowego jury, Gianenrico Griffini, tak podsumował wynik głosowania tego gremium: Wprowadzając na rynek nowego Actrosa, marka Mercedes-Benz zaoferowała wysoce nowoczesną ciężarówkę, która w  przyszłości otworzy drogę do zautomatyzowanej jazdy.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega