LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 grudnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plNa Dolnym Śląsku wymieniono 21 rozjazdów
Transport szynowy

Na Dolnym Śląsku wymieniono 21 rozjazdów

...a w całej Polsce 221

HH

Na Dolnym Śląsku PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły wymianę 21 rozjazdów, z ogólnopolskiego programu wartego 214 mln zł. Tym samym na całej sieci kolejowej zamieniono 221 z 245 tych urządzeń.


Rozjazd w Dąbrowie Oleśnickiej   |   Fot. PKP PLK

Na Dolnym Śląsku dzięki nowym rozjazdom zagwarantowano sprawne i szybkie podróże oraz efektywny przewóz ładunków m.in. na trasie z Wrocławia do Kłodzka w obrębie stacji: Smardzów Wrocławski, Ziębice, i Bardo Przyłęk oraz w Lamowicach przed wjazdem do Wrocławia Głównego.

Dwa najdłuższe rozjazdy zamontowano w obrębie przystanku Dąbrowa Oleśnicka na linii w kierunku Milicza i Ostrowa Wielkopolskiego. Na tej trasie wymieniono teą urządzenie w Dobroszycach. Dzięki inwestycji pociągi płynnie zmieniają tor i nie muszą już zwalniać np. przejeżdżając z toru głównego na boczny. Inwestycja oznacza dla pasażerów bezpieczniejsze i szybsze podróże ze stałą prędkością do 120 km/godz.

Wszystkie rozjazdy zostały wyposażone w elektryczny system ogrzewania. Takie rozwiązanie zapewnia niezakłóconą pracę urządzeń nawet w trudnych warunkach zimowych.

Montaż rozjazdów wykonano w tzw. technologii blokowej. Gotowe elementy rozjazdów dostarczane były na miejsce budowy na specjalnych wagonach - platformach. Stare rozjazdy i przylegające do nich odcinki torów demontowano i od razu zastępowano nowymi urządzeniami. Takie rozwiązanie umożliwiło sprawniejszą realizację robót i ograniczyło zmiany w rozkładzie jazdy pociągów.

Pozostały 24 rozjazdy. Przypomnijmy, że PLK w ramach Krajowego Programu Kolejowego za ponad 66 mld zł zwiększają poziom bezpieczeństwa w przewozach pasażerskich i towarowych. Do działań tych należy m.in. montowanie nowoczesnych urządzeń sterowania, budowa wiaduktów, wymiana torów i sieci trakcyjnej.

Jednym z zadań w tym obszarze jest również projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II” realizowany w 12 województwach. Jego całkowita wartość to ponad 214,5 mln zł. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi ok. 182 mln zł netto. Prace zaplanowano na lata 2018-19. Do zamontowania pozostały jeszcze 24 rozjazdy.


Fot. PKP PLK


« powrót
Biuro Brokerskie Omega