LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
18 kwietnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plNa 10 lat obsługa stalowego giganta
Transport szynowy

Na 10 lat obsługa stalowego giganta

DB Cargo inwestuje w obsługę logistyczną koncernu ArcelorMittal w Eisenhüttenstadt

SC

Dziesięcioletnia umowa DB Cargo z jednym z największych zakładów przemysłu stalowego w Niemczech - w połowie 2021 r. w zakładzie zainstalowane zostaną najnowocześniejsze urządzenia załadowczo-rozładunkowe w Europie.


DB Cargo inwestuje w obsługę logistyczną koncernu ArcelorMittal w Eisenhüttenstadt   |   Fot. DB Cargo

DB Cargo podpisała dziesięcioletnią umowę z ArcelorMittal, największym na świecie przedsiębiorstwem branży stalowej i największym w Europie producentem stali, na dostawy do wielkiego pieca w Eisenhüttenstadt w Niemczech. Dzięki obowiązującej do 2031 r. umowie, DB Cargo zapewni transport surowców do jednego z największych zakładów przemysłu stalowego w Niemczech.

Dla swojego klienta DB Cargo zainwestuje w światowej klasy logistykę. Do lata przyszłego roku zakupi 352 sztuki wielofunkcyjnych podwójnych wagonów i 1408 specjalnych kontenerów do transportu rudy, koksu i wapienia. Partner spółki, dostawca usług logistycznych Innofreight, zaprojektował wagony i dostosował ich pojemność ładunkową specjalnie do tych surowców. Do lata 2021 r. firma Innofreight wybuduje w zakładzie w Eisenhüttenstadt dwa półautomatyczne urządzenia załadowczo-rozładunkowe, które będzie samodzielnie obsługiwać. Nowe przewozy zostaną uruchomione zaraz po ukończeniu budowy, wówczas DB Cargo będzie mogła przewozić do 4,2 mln ton surowców rocznie.

Będąc trzonem niemieckiej gospodarki, od lat zaopatrujemy firmę ArcelorMittal w surowce i transportujemy gotową stal do klientów, zwłaszcza z branży motoryzacyjnej i budownictwa przemysłowego - powiedział Pierre Timmermans, członek zarządu ds. sprzedaży w DB Cargo. W tej chwili inwestujemy znaczne środki w wieloletnie partnerstwo. Projekt nowych wagonów dla firmy ArcelorMittal przewiduje szczególnie trwałe podwozie oraz wymienne nadwozie. Już to jest imponującym rozwiązaniem, ale my uzupełniliśmy je o możliwość dostosowania nadwozia do aktualnych wymagań - dodał Timmermans.

ArcelorMittal Eisenhüttenstadt wdraża jeden z najnowocześniejszych systemów logistyki surowcowej w Europie - mówi Sybille Klipstein, główny specjalista ds. zakupu usług kolejowych w ArcelorMittal.

Będziemy w stanie zwiększyć obciążenie netto każdego pociągu o około 20% dzięki zastosowaniu specjalnych typów kontenerów, które zoptymalizowano pod kątem różnych właściwości rudy, koksu i wapienia. Oznacza to, że będziemy potrzebowali znacznie mniej pociągów, co pozwoli nam lepiej zadbać o środowisko naturalne i ograniczyć ilość manewrów na bocznicy. Ponadto, zautomatyzowany załadunek i rozładunek pociągów oznaczać będzie mniej pyłu i mniej hałasu w miejscu pracy, na czym skorzystają pracownicy. Dzięki temu systemowi wyznaczamy nowe standardy w zakresie wydajności, ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy - dodaje.

[ materiały DB Cargo ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega