LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 grudnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plModernizacja linii Sosnowiec - Tunel
Transport szynowy

Modernizacja linii Sosnowiec - Tunel

Pociągi przyspieszają, a podróżni jadą krócej

Janusz Mincewicz

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że rozpoczynają przebudowę 3 wiaduktów i 8 przepustów na linii Sosnowiec – Tunel. Inwestycje będą kosztowały 23 mln zł (ze środków budżetowych).


PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że rozpoczynają przebudowę 3 wiaduktów i 8 przepustów na linii Sosnowiec – Tunel. Inwestycje będą kosztowały 23 mln zł (ze środków budżetowych).   |   Fot. Janusz Mincewicz

Zakończenie robót, zgodnie z umową, zaplanowano na I kwartał 2023 r. Ich wykonawcą jest Konsorcjum firm w składzie: Nowak-Mosty Sp. z o.o. i FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. Zadania prowadzone są w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Południowy”, którego wartość wynosi ponad 300 mln zł.

Z 30 do 80 km/godz. Modernizacja rozpocznie się od przebudowy wiaduktu w Podlesicach na linii Charsznica - Wolbrom. To już kolejne zadanie, które zwiększy możliwości eksploatacyjne linii nr 62 Tunel – Sosnowiec. Jak zapewnia Dorota Szlachta z zespołu prasowego PKP PLK, prace remontowe nie wstrzymują ruchu kolejowego, a po ich zakończeniu pociągi znacznie przyspieszą, co skróci czas podróży ze województwa śląska do Małopolski i w Świętokrzyskie. Przebudowa obiektów inżynieryjnych skróci czas przejazdu dzięki likwidacji ograniczeń prędkości. Po zakończeniu prac pociągów zwiększą szybkość, w niektórych miejscach z 30 do 80 km/godz. – zapewnia Dorota Szlachta. PKP PLK zapowiada, że po całkowitej przebudowie wiaduktu w Podlesicach powstanie nowa, mocniejsza konstrukcja, co w efekcie zapewni sprawniejszy przejazd pociągów. Wiadukt będzie też korzystniejszy dla kierowców, bo szersza jezdnia pod torami ułatwi ruch drogowy. Wykonawca rozpoczyna prace od rozbiórki starych elementów wiaduktu pod jednym torem, a przejazdy pociągów odbywają się po drugim, sąsiednim torze. Ze względu na zakres prac i bezpieczeństwo, przygotowano oznakowany objazd i zmienioną organizację ruchu drogowego – informuje Szlachta .

Krócej o kwadrans z Sędziszowa do Katowic. W bieżącym roku rozpocznie się również przebudowa dwóch wiaduktów na szlaku Tunel –Charsznica. Zaplanowano także prace przy ośmiu przepustach między Tunelem a Wolbromiem. Zadania te prowadzone są w ramach projektu pt.„Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Południowy”, których wartość przekracza 300 mln zł. Zrealizowane zostały już prace na odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski,  w granicach woj. małopolskiego, których wartość wyniosła 165 mln zł.

Na trasie od strony woj. śląskiego, roboty na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz w stacji Sławków realizowane są inwestycje za ponad 90 mln zł. PKP PLK podkreśla , że sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy m.in. z Małopolski na Górny Śląsk zapewniły już wcześniejsze inwestycje na trasie Tunel – Sosnowiec. W 2020 r. zwiększono prędkość pociągów do 120 km/godz. między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim. To efekt wymiany torów wraz z siecią trakcyjną, naprawy obiektów inżynieryjnych oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki temu czas przejazdu pociągów na linii Sędziszów – Katowice skrócił się o ponad kwadrans, a podróżni zyskali lepszą dostępność i obsługę na stacji Wolbrom oraz na przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie – zachwala Dorota Szlachta.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega