LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 grudnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plKolejny rok ze wzrostem
Transport szynowy

Kolejny rok ze wzrostem

Polregio podsumowało 2017 r.

Jerzy Konwicki

W 2017 r. z usług Przewozów Regionalnych (właściciel marki Polregio) skorzystało o 384 tys. pasażerów więcej, niż w roku poprzednim. Przewoźnik utrzymał pozycję lidera i posiada obecnie 26,3% udziałów w rynku pod względem liczby przewożonych pasażerów.


Impuls   |   Fot. Polregio

W ciągu roku z usług Polregio korzysta blisko 80 mln podróżnych, czyli ok. 220 tyś. dziennie. Każdego dnia w trasy wyjeżdża średnio 1800 pociągów, które zatrzymują się na ponad 1800 stacjach w miastach, miasteczkach i miejscowościach.

Warto podkreślić, że w roku 2016, w ramach Światowych Dni Młodzieży, przewieźliśmy ok. miliona pasażerów. Oznacza to, że w rzeczywistości liczba pasażerów w roku 2017 (w porównaniu do 2016 r.) zwiększyła się o 1,4 mln – powiedział prezes Przewozów Regionalnych, Krzysztof Zgorzelski.

Na dobre wyniki wpływ miały wymiany taboru, rozwijanie kanałów sprzedaży oraz poprawa jakości usług.

Ostatnie dwa lata były dla spółki okresem przełomowym. Podjęta przez zarząd restrukturyzacja przyniosła pierwsze efekty. Za nami wyjątkowo trudne, choć udane dwa lata. Realizujemy, pierwszy w historii spółki, skuteczny plan restrukturyzacji. Przed nami kolejny rok ciężkiej pracy, ale patrzymy na niego z optymizmem, ponieważ dotychczasowe osiągnięcia oraz cel, jaki przed sobą postawiliśmy sprawią, że – jak głosi hasło Polregio – budujemy dobrą kolej – powiedział prezes PR.

Jednym z najważniejszych celów jest wymiana oraz modernizacja taboru. W 2017 r. na tory wyjechały pierwsze nowe pociągi, m.in. pięć Linków wyprodukowanych przez bydgoską Pesę. Ponadto przewoźnik zmodernizował kilkadziesiąt sztuk EN57, które jeżdżą m.in. po torach w woj. wielkopolskim oraz świętokrzyskim. Łączna liczba nowych i zmodernizowanych składów, które wyjechały na tory w ubiegłym roku wyniosła 46. A ma to być dopiero początek rewolucji taborowej, która dokona się w najbliższych latach - podczas ubiegłorocznych targów TRAKO przewoźnik przedstawił strategię, która zakłada pozyskanie 230 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz co najmniej 30 pojazdów hybrydowych.

Rozwój kanałów sprzedaży. Wzrost liczby pasażerów to także efekt rozwijania nowych kanałów sprzedaży. W październiku 2017 r. nawiązano współpracę z Kolporterem, dzięki czemu sieć sprzedaży poszerzyła się o blisko 800 saloników prasowych zlokalizowanych w całym kraju. Od grudnia 2017 r. w wybranych (ok. 200) punktach nabyć można także bilety okresowe: tygodniowe, miesięczne oraz kwartalne.

Na początku tego roku przewoźnik podpisał umowę na dostawę nowoczesnych terminali mobilnych. Co oznacza, że już niebawem pasażerowie, za bilet kupowany u obsługi pociągu, będą mogli zapłacić kartą. Ponadto bilety można kupić poprzez stronę polregio.pl oraz na portalu e-podroznik.pl, poprzez aplikację mobilną SkyCash lub w automatach biletowych, a także w ponad 200 własnych lub agencyjnych kasach na terenie całego kraju.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega