LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 grudnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plIntermodalny pociąg na Nowym Jedwabnym Szlaku
Transport szynowy

Intermodalny pociąg na Nowym Jedwabnym Szlaku

Janusz Mincewicz

Pierwszy pociąg intermodalny SPEDCONT-u spółki z Grupy PEKAES, dojechał Nowym Jedwabnym z Chin do Małaszewicz, skąd towary zostały przetransportowane do magazynu klienta w zachodniej Polsce. SPEDCONT zapowiada stałe połączenie Chiny-Polska-Chiny.


Pierwszy pociąg intermodalny SPEDCONT-u spółki z Grupy PEKAES, dojechał Nowym Jedwabnym z Chin do Małaszewicz.   |   Fot. Janusz Mincewicz

Pociąg operatorski SPEDCONTU z 40 kontenerami wyjechał z chińskiego Chengdu 22 lutego br., by po 14 dniach, 8 lutego dotrzeć do Małaszewicz. Marcin Dobruchowski, prezes SPEDCONT-u, nie kryje satysfakcji z udanej operacji logistyczno-przewozowej. Jest to pierwszy cały pociąg tzw. block train, zorganizowany przez SPEDCONT. Wcześniej wysyłaliśmy grupy kontenerów liczące od 15 do 30 sztuk. Zlecenie obejmowało kompleksową usługę logistyczną, w tym organizację transportu, odbiór towaru z fabryk w kilku lokalizacjach w Chinach, procedury celne, odprawę importową, dostawę drogową na rozładunek do odbiorcy. To kolejny krok, który umacnia naszą pozycję jako operatora intermodalnego na Nowym Jedwabnym Szlaku podkreśla Dobruchowski.

Kierowany przez niego operator od kilku lat inicjuje nowe projekty, rozbudowuje własny terminal w Łodzi oraz rozwija współpracę w zakresie usług celnych i kolejowego transportu drobnicowego we współpracy z kontrahentami z Europy i Azji. Zapowiada dalsze inwestycje, m.in. w rozbudowę łódzkiego terminalu i rozszerzenia swojej oferty usług magazynowych,  formowanie i rozformowywanie kontenerów w magazynie, obejmującą także specjalizację w towarach „ciężkich” do 12t.

Działamy prężnie w wielu obszarach. Kontenery przewozimy z różnych lokalizacji w Chinach, a skala naszych operacji stale rośnie. Obecnie każdego dnia konsola z Chin jest rozładowywana w naszym terminalu w Łodzi. Naszym dążeniem jest stałe poszerzanie zakresu usług i dbałość o jakość obsługi klientów. Mamy aspirację, aby nasz terminal pełnił funkcję centrum logistyki kontenerowej na szlaku transportu ładunków pomiędzy Polską a Chinami – zapowiada Marcin Dobruchowski.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega