LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
18 kwietnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plCo roku coraz większe
TSL

Co roku coraz większe

W Warszawie odbyły się targi TransLogistica Poland

Cezary Banasiak

Targi TransLogistica Poland (niegdyś pod nazwą TransPoland), których 6. edycja odbyła się w Warszawie w dniach 6-8 XI, z roku na rok stały się niewątpliwie najistotniejszym wydarzeniem branży TSL w naszym kraju, a jak twierdzą niektórzy nawet w tej części Europy.


Początki nie były łatwie i niewiele osób wróżyło powodzenie imprezie - w pierwszej edycji wzięło udział kilkadziesiąt firm, a odwiedzających było jak na lekarstwo. Po 6 latach jednak targi rozrosły się na tyle, że potrzebna była zmiana hali na największą, a zarejestrowanych zostało już 240 wystawców.

Wtorek. Tradycyjnie od pierwszego dnia można było uczestniczyć w wielu konferencjach i prezentacjach przygotowanych specjalnie na targi. Wśród tematów była duża różnorodność, m.in. odbyło się forum dyskusyjne "Polski import i eksport z wykorzystaniem multimodalnych łańcuchów logistycznych: optymalizacja i rozwój a infrastruktura i bezpieczeństwo", zorganizowane w ramach III Ogólnopolskiego Dnia Bezpieczeństwa w Logistyce, Michała Stupak z Zarządu Morskiego Portu Gdańsk przedstawił wykład "Perspektywy rozwoju portów polskich w kontenerowym transporcie dalekomorskim", Bożena Rembecka z KAS w Gdańsku zaprezentowała "Zabezpieczenie długu celnego - istotne zmiany w zakresie wejścia w życie unijnego kodeksu celnego", a Marek Różycki z MDRK, Trusted Adviser Group Sp. z o.o. przybliżył problematykę przewozów towarów niebezpiecznych w swoim wystąpieniu "Przedmioty nieuznane za niebezpieczne w ADR".

Po południu można też było wysłuchać krótkich wystąpień Łukasza Kmity z Grupy Albertina "Szkolenie podstawą bezpieczeństwa" czy Tomasza Rudolfa (DGR Rudolf) o zmianach w zasadach przewozów lotniczych.

W środę tematyka prezentacji była bardziej zorientowana na transport drogowy - m.in. Janusz Krupa z firmy Goodyear zaprezentował nowości koncernu, Jerzy Różyk z CDS Odszkodowania ostrzegał przez niebezpieczeństwami postojów w czasie przewozów, Marcin Mączyński i Renata Domagalska (SRW) opowiedzieli o europejskich płacach minimalnych i zmianach z tym związanych w przepisach unijnych, a Przemysław Kander z firmy UTA wystąpił z referatem "Jedno urządzenie - cała Europa, czyli najlepsze rozwiązania do opłat drogowych".

W kolejnych częściach forum dyskusyjnego pojawiły się także tematy windykacji w branży transportowej (Łukasz Chwalczuk, kancelaria prawna Iuridica), automatycznych rozliczeń podróży służbowej (Michał Hajduk z Tachobusa), postępowań komorniczych w branży transportowej (Maciej Broński z Centrum Księgowości Transportowej), a Paweł Judek z firmy Działyński i Judek omówił zagadnienia dotyczące umów transportowych w praktyce sądowej.

Ostatnim dniem targów zawładnęły nowe technologie. Całodniowe forum dyskusyjne nosiło tytuł: Nowe technologie w służbie firmy TSL: Od optymalizacji do oszczędności, a swoje produkty i rozwiązania zaprezentowali m.in. TIMOCOM, Framelogic, Everoad, InstaFreight i GateHouse.

Co ważne również, razem z główną imprezą zorganizowano równoległe Pierwsze Ogólnopolskie Targi Pracy Branży TSL - Translogistica Jobs. Jestem przekonany, że to wydarzenie ułatwi studentom, absolwentom oraz specjalistom nawiązanie współpracy z wiodącymi firmami w branży TSL - zapowiadał jeszcze przed, dyrektor targów Paweł Konowałek.

Patrząc na rozmiary targów dzisiaj, trudno nie oczekiwać dalszego rozwoju w kolejnych latach co może się wiązać z tym, że teren warszawskiego EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego okaże się za mały na kolejne edycje. Jak mówi jednak przysłowie "od przybytku głowa nie boli", więc może wreszcie w Polsce doczekamy się transportowych targów o randze przynajmniej zbliżonej do tych w zachodniej Europie.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega