LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
29 marca 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
AsstrA
www.pgt.plCiężka praca z ciężkimi projektami
Transport drogowy

Ciężka praca z ciężkimi projektami

Nagrody dla ponadnormatywnych wręczone

22 maja 2019 r.   |  CB

Jak co roku przyznano najważniejsze nagrody transportu ponadnormatywnego, ESTA Awards of Excellence. W kwietniu w Monachium odbyła się ceremonia wręczenia statuetek, a przyznano je w 10 kategoriach. Zobaczmy kilka z nich.


Zwycięzcy ESTA Awards of Excellence 2019   |   Fot. ESTA

Istniejący od 1976 r. konkurs to ważne wydarzenie dla firm zajmujących się megatransportami. Wielokrotnie wśród nominowanych były także polskie firmy, a raz nawet udało się wygrać - w 2017 r. MTD Skuratowicz otrzymała nagrodę w kategorii "Transport powyżej 120 t". W tym roku mieliśmy jedną nominację, dla Portowego Zakładu Technicznego S.A. w kategorii SPMT.

Transport - trailer and load over 120t GCW. W kategorii transportu powyżej 120 t nagrodę otrzymała włoska firma Fagioli. Zorganizowała "podróż" dwóch gigantycznych, 175-tonowych wirników, sześcioma ciężarówkami z modułowymi przyczepami przez 450 km z Genui do elektrowni w Premadio leżącego na wysokości 1275 m n.p.m.

Nominacje otrzymali: Kahl Schwerlast, Mammoet Europe i ALE.

Cranes Lattice Boom. W kategorii dźwigów kratowych wygrali specjaliści z Mammoet Europe za użycie jednego z ciężkich dźwigów kratowych PTC 35 do zwodowania repliki 600-tonowego pancernika Piotra Wielkiego w Sankt Petersburgu w Rosji.

Ciekawostką była też nominacja w tej samej kategorii dla firmy Kynningsrud Nordic Crane, która w Göteborgu w Szwecji przeniosła ogromnego buka (tak, drzewo!) za pomocą 600-tonowych dźwigów gąsienicowych, aby zrobić miejsce dla nowej stacji kolejowej. Była to największa operacja przenosin drzewa w Europie Północnej.

Combined Techniques. W kategorii "Połączone techniki" zwycięzcą została firma Sarens, która w rotterdamskim terminalu Maasvlakte II, użyła żurawi gąsienicowych (1600 t i 1250 t) wraz z 44 liniami SPMT, podnośnikami linowymi i innymi urządzeniami do załadunku i rozładunku elementów ważących do 1100 t. Chcielibyśmy podziękować branży za uznanie naszych inteligentnych rozwiązań, nieszablonowego myślenia oraz stałego ulepszania i wkładu w ten specjalistyczny sektor transportu - powiedział Wim Sarens, dyrektor generalny laureata.

Nominowanymi w tej kategorii były także firmy: Fagioli, Mammoet Europe Wagenborg oraz Nedlift.

Cranes telescopic lifting capacity ≤ 120 t. Udźwig teleskopowy do 120 t tym razem uznano najlepszym w wykonaniu Mammoet Europe, która to firma zamontowała mobilnego składanego żurawia na platformie o wymiarach 10 x 8 mm na szczycie suwnicy o wysokości 20 metrów w rafinerii w Holandii.

Pozostałe nominacje przypadły firmom BMS i Gebr Markewitsch.

Innovations - Manufacturer. W dziedzinie "Innowacje - producent" zwyciężyła firma Spierings Mobile Cranes za swoją koncepcję stabilizatorów dźwigowych zwaną "Intelligent Foot Print Outrigger Technology", która pozwala na redukcję wagi konstrukcji nawet o połowę.

Konkurentami w tej kategorii była firma Goldhofer, za udoskonaloną konstrukcję naczepy niskopodwoziowej, Liebherr-Werk Ehingen z nowym żurawiem gąsienicowym o udźwigu 800 t, a także Terex Cranes za poprawioną i zmniejszoną wersję swojego poprzedniego żurawia "miejskiego".

Pozostali. W kategorii: "Cranes telescopic lifting capacity > 120 t" (Teleskopowy udźwig ponad 120 t) wygrała firma Sarens (nominowani: Mammoet Europe, Michielsens, Wagenborg Nedlift). W kategorii "Safety" (Bezpieczeństwo) najwyższy laur przyznano Liebherr-Werk Ehingen, a nominacje przypadły: Aertssen Kranen, ALE i BMS. Za "Innovation - End User" (Innowacje - Użytkownik końcowy) nagrodę otrzymała firma Wagenborg Nedlift, a nominowano także: Fagioli, Mammoet Europe i Sarens.

W "SPMT" (ang. Self-Propelled Modular Transporter - system samojezdnych wózków transportowych) najlepsi byli fachowcy z Fagioli, przed wspomnianym polskim jedynakiem Portowym Zakładem Technicznym, firmą ALE i Sarens.


Fot. Fagioli

Fot. Mammoet Europe

Fot. Kynningsrud Nordic Crane


« powrót
Biuro Brokerskie Omega