LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
28 marca 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
AsstrA
www.pgt.plChiny bliżej Polski
Transport wodny

Chiny bliżej Polski

Szeroka oferta kolejowa na Jedwabnym Szlaku

14 października 2015 r.   |  Jerzy Konwicki

ROHLIG SUUS Logistics rozwija serwis kolejowy na trasie Chiny – Europa – Chiny, zapewniając połączenia ze wszystkimi uprzemysłowionymi regionami Państwa Środka.


Operator logistyczny obsługuje ładunki klientów w różnych regionach Chin, na wielu terminalach kontenerowych, jak np. Zhengzhou, Suzhou, Wuhan, Chongqing, Hefei, Changsha czy Lanzhou. Oferta połączeń z i do Europy obejmuje zarówno główne jak i mniejsze ośrodki przemysłowe, co wyróżnia ten serwis spośród innych ofert, jak również otwiera nowe możliwości działalności dla polskich i europejskich przedsiębiorców w Chinach. Dzięki różnorodność serwisów firma może skutecznie zoptymalizować łańcuch dostaw zarówno pod kątem kosztów jak i czasu realizacji.

Rekordowo wysoki import. Atrakcyjna oferta bezpośrednich połączeń kolejowych z Chinami oraz krótki czas dostawy, wynoszący 14 dni (do Polski) i 16 dni (do Niemiec) sprawia, że klienci coraz chętniej korzystają z Jedwabnego Szlaku, zarówno w imporcie jak i eksporcie. Według danych Polsko-Chińskiej Izby Przemysłowo-Handlowej całkowita wartość polskiego importu z Państwa Środka za 2014 r. była rekordowo wysoka i wyniosła ponad 14 mld dol. Wartość eksportu z Polski do Chin osiągnęła wprawdzie poziom bliski 3 mld dol., ale było to aż o 25% więcej niż w roku poprzednim. Podobna tendencja wzrostowa widoczna jest w transporcie kolejowym.

Rozwój połączeń kolejowych na Jedwabnym Szlaku jest oficjalnie wspierany przez rząd chiński, któremu zależy na pobudzeniu gospodarki. Jeszcze nie tak dawno temu do dyspozycji mieliśmy jeden, dwa regularne połączenia kolejowe. Dzisiaj obsługujemy przesyłki pełnokontenerowe oraz drobnicowe niemalże codziennie – mówi Iwetta Drewko-Bieńkowska, dyrektor ds. Spedycji Kolejowej w ROHLIG SUUS Logistics. - Dysproporcja miedzy importem a eksportem nadal jest wysoka, ale część naszych klientów już wie, że wbrew niektórym opiniom pojawiającym się w mediach, eksport jest bardziej opłacalny. Dzięki ponownemu użyciu kontenerów, które wcześniej trafiają do kraju z ładunkami importowymi, zapewniamy eksporterom niższe stawki frachtowe, co realnie wpływa na atrakcyjność cenową tych przewozów.

Kluczem do sukcesu i jednocześnie czynnikiem niezbędnym do świadczenia profesjonalnych usług kolejowych jest dedykowany departament do spraw transportu kolejowego. - To nie są łatwe przewozy pod kątem procedur, znajomości przepisów, specyfiki pracy na granicach wschodnich, itp. - przekonuje Drewko-Bieńkowska. - Bez wysokiej klasy specjalistów w tej dziedzinie organizacja przewozów jest praktycznie niemożliwa. Wiele firm logistycznych widzi w serwisie kolejowym z i do Chin okazję do szybkiego zwiększenia dochodów, ale rzeczywistość szybko weryfikuje kompetencje spedytorów. 



« powrót
Biuro Brokerskie Omega